Kopieer link
Sluiten
Mondzorg Oost

WIE ZIJN WIJ?

We zijn een bevlogen team van 34 zorgverleners die jou welkom heten op drie verschillende afdelingen. Een algemene tandartspraktijk, een mondhygiënistenpraktijk en een gespecialiseerde afdeling. Onze praktijk heeft een duidelijke missie en visie; behandel een ander zoals je zelf behandelt wenst te worden. Wij als zorgverleners hebben een zorgplicht. Eerlijk zijn is een kernwaarde. We zullen ons tot het uiterste inspannen om de beste zorg te leveren. Maar verwachten van jou ook de juiste zelfzorg. Een goede dagelijkse reiniging en een regelmatige controle zorgt ervoor dat je kunt blijven lachen.
21 januari, 2021

Richard Suy

Wij zetten het stoplicht op groen

Wanneer heb je het als zorgverlener nou echt goed gedaan? Dat is een vraag die wij onszelf regelmatig stellen. Ja, we hebben alle kennis en kunde in huis om de meest ingewikkelde tand- en mondproblemen aan te pakken. Maar wij gaan graag nog een stapje verder. Wij willen die problemen namelijk het liefst voorkómen. Want dan pas maak je echt het verschil. Hoe we dat doen? Onze praktijkhouder Richard Suy vertelt het je graag aan de hand van onze vijf kernwaarden: 

1. Aandacht voor jou

“Aandacht en rust zijn de vaste ingrediënten van een consult bij Mondzorg Oost. Bij elk consult is er ruimte voor een gesprek. En dan niet liggend in de stoel terwijl de zorgverlener al met spiegeltjes je mond aan het inspecteren is. Nee, gewoon rechtop zodat je elkaar in de ogen kan kijken. Dat praat een stuk prettiger. Het doel van het gesprek is om samen in kaart te brengen hoe je algemene gezondheid is, of je klachten hebt en wat je van ons verwacht. Pas dan nemen we een kijkje in je mond. We vragen je dus het hemd van het lijf en doen goed onderzoek voor de beste zorg.” 

2. We helpen je kiezen

“Onze zorg is erop gericht om mond- en tandproblemen te voorkomen. We houden je graag in de groene preventieve fase. We wachten niet af tot het te laat is. Daarbij hebben we ook jouw input en actie nodig. We bespreken samen met jou welke keuzes er zijn voor jouw situatie, gebaseerd op onze kennis van zaken, zodat je weet wat er speelt. We leggen dus geen behandelingen op, maar nemen echt de tijd om de verschillende scenario’s voor te leggen. En mochten er toch problemen ontstaan, ook dan nemen we je mee in de verschillende opties. Je hoeft daarom niet zelf op onderzoek te gaan of te verdwalen in meerdere websites en folders. Wij delen onze kennis en jij houdt de regie.” 

3. Eerlijkheid is een kernwaarde

“We zijn eerlijk tegen jou over de mogelijkheden en onmogelijkheden. En als je niet goed gepoetst hebt, zullen we je dat ook vertellen en je helpen het beter te doen. Maar je mag ook zeker eerlijk zijn tegen ons. We besteden veel aandacht aan onze patiëntbeleving en als jij vindt dat het beter kan, dan ontvangen we je feedback met open armen. We zijn continue bezig met hoe het beter kan, en wie kan het ons beter vertellen dan de patiënt zelf?''

4. Kennis delen

“Op het moment dat je als patiënt de hand schudt van een tandarts, schud je bij ons eigenlijk een heleboel handen tegelijk. Er staat namelijk achter de schermen een gedreven en enthousiast team van maar liefst 34 mondzorgprofessionals voor je klaar. En dat team houdt elkaar scherp. Onze professionals houden nauw contact zodat de zorg voor de patiënt multidisciplinair is. Ook al zie je dat als patiënt niet direct. Maar op het moment dat jij bijvoorbeeld in de stoel ligt met een ontstoken kies, dan wordt er al snel intern overleg gepleegd zodat collega’s op afstand meekijken en meedenken. Daarnaast werken we hard om bij te blijven door bij- en nascholing te volgen, door een goed portfolio op te bouwen en door te blijven ontwikkelen. En missen we bepaalde zorg in ons portfolio? Dan zorgen we dat het er komt. Zo hebben we laatst nog een eigen tandtechnisch laboratorium gebouwd.“ 

5. Vertrouwen in elkaar

''Je ziet, de interactie met onze patiënten staat bij ons voorop. En die interactie is gebaseerd op vertrouwen en deskundigheid. Alles is erop gericht om jou gezond te houden. We geven tips en praktische handvatten zodat je ook thuis je mond de nodige aandacht en zorg kunt geven en we vertrouwen erop dat je het ook doet. En jij mag ons vertrouwen als het gaat om het leveren van de beste zorg voor jou. En vertrouw je het niet? Trek dan vooral aan de bel. Jij kent je lichaam het beste.” 

Ons stoplichtmodel

Onze manier van zorg verlenen kun je zien als een stoplicht. We doen er alles aan om deze op groen te laten staan. Want dan zijn we in de preventiefase: er zijn geen problemen en we ondersteunen jou om de juiste keuzes te maken. Als het stoplicht op oranje staat, dan zitten we in de interventiefase en bij een rood stoplicht zit je in de curatiefase. We gaan in beide gevallen met ons team aan de slag om je terug naar het groene licht te krijgen, natuurlijk in overleg met jou. Het is onze missie om iedereen in de groene fase te krijgen en te houden. Want dan hebben wij het als zorgverlener pas echt goed gedaan. Samen met jou.”


Mondzorg Oost