Mondzorg Oost

Mondzorg Oost

Praktische informatie voor jouw eerste bezoek aan Mondzorg Oost

Een bezoek aan de tandarts moet overzichtelijk en zorgeloos zijn. Daarom hebben wij alle praktische zaken voor je op een rij gezet: van inschrijven en parkeren tot tarieven en betaling. Zo weet je precies waar je aan toe bent en kun je met een gerust hart bij ons binnenstappen.


Inschrijven als nieuwe patiënt

Wil je patiënt worden bij Mondzorg Oost? Dat kan eenvoudig via ons inschrijfformulier of telefonisch via 024-3294238.

Na het invullen van het formulier nemen wij persoonlijk telefonisch contact met je op om een eerste afspraak in te plannen. Tijdens dit gesprek stemmen we jouw wensen en verwachtingen af en vertellen we je meer over onze werkwijze.

Tip: schrijf vooraf eventuele vragen of bijzonderheden op, zodat we tijdens je eerste afspraak niets over het hoofd zien.


Bereikbaarheid en parkeren

Onze praktijk is gevestigd aan de Berg en Dalseweg in Nijmegen en is goed bereikbaar met auto, fiets of openbaar vervoer.

  • Parkeren voor de deur: er zijn voldoende parkeerplaatsen beschikbaar. Vergeet niet je bankpas of parkeerapp (bijv. ParkMobile) te gebruiken om boetes te voorkomen.

  • Mindervaliden: aan de achterzijde van het pand vind je speciale parkeerplekken en een ingang met lift. Geef het vooraf even aan bij onze receptioniste; we lopen graag met je mee om de slagboom te openen.


Waar meld je je?

  • Algemene tandheelkunde en esthetiek: meld je bij de hoofdingang, direct naast de apotheek.

  • Mondhygiënist of specialismen (bijv. orthodontie, prothetiek, implantologie): loop via de loopbrug door en meld je bij de balie.

Onze receptionistes zorgen ervoor dat je snel en vriendelijk wordt geholpen.


Alles over het gebit – betrouwbare informatie

Mondzorg begint bij goede informatie. Naast ons persoonlijke advies verwijzen we je graag naar betrouwbare bronnen:

Zo kun je je alvast verdiepen en voorbereid je afspraak ingaan.


Betaling en nota’s

Wij besteden onze tijd het liefst aan goede zorg voor onze patiënten, daarom werken wij samen met Admizeker voor de administratieve afhandeling van nota’s.

  • Na de behandeling kun je eenvoudig pinnen of je nota via de zorgverzekeraar laten verlopen.

  • Je ontvangt de nota standaard per mail. Wil je liever een papieren nota? Geef dit dan even door bij de balie.

  • Voor vragen over nota’s kun je contact opnemen met Admizeker via 024-8504919.

👉 Goed om te weten: als je aanvullend verzekerd bent voor tandheelkunde, kun je de factuur zelf indienen bij je verzekeraar.


Tarieven

Wij werken met de landelijke tarieven die jaarlijks door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) worden vastgesteld. Zo weet je altijd dat je een eerlijk en transparant tarief betaalt.

  • Voor behandelingen boven de € 250 maken we vooraf een begroting.

  • Onze volledige tarievenlijst vind je eenvoudig in de menubalk op onze website.


We verwijzen u naar onze door u geaccepteerde algemene voorwaarden. Per mail en bij aangaan van de behandelrelatie kunt u daar kennis van nemen en gaat u bij aanvang van een voorgestelde behandeling gaat u vooraf akkoord. U hebt vooraf alle tijd om vragen te stellen, verduidelijking te vragen én u bent ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor de door u aangegane verzekeringsvoorwaarden. Daar, uw verzekeringsvoorwaarden, hebben we geen volledig inzicht in. 

Een behandelrelatie komt pas tot stand als we na een volledige intake een zorgdoel en behandelvoorstel doen die u accepteerd. Soms gaan we als zorgverlener geen behandelrelatie met u aan, omdat uw zorgvraag niet in lijn ligt met wat wij kunnen of willen bieden. De kosten van een intake blijven dan wel bestaan, deze informatie komt in uw bezit om te gebruiken op het adres waar uw (esthetische-) zorgvraag wel beantwoord kan worden. Waarom doen we dit zo? Soms is er een zeer complexe medisch-, sociaal- en/of geestelijke zorgvraag of een wens om meer schade te berokken dan goed te doen. Daar kunnen we als zorgverlener u wellicht de weg wijzen in het zorglandschap.

Begrotingen en betalingsverplichting
Voor behandelingen vanaf € 250 verstrekt de zorgverlener in uw dossier een begroting conform de NZa-richtlijn. Het niet ontvangen, niet verzoeken om, niet openen of niet lezen van een begroting — ongeacht de reden — ontslaat de patiënt niet van zijn verplichting om de verleende zorg te voldoen. De begroting is een informatievoorziening en vormt geen voorwaarde voor de totstandkoming van de behandelingsovereenkomst. Mondelinge toelichting, digitale toezending (waaronder verzending aan het door de patiënt opgegeven e-mailadres), het bespreken van de behandeling in de behandelkamer, en het feitelijk laten uitvoeren van de behandeling door de patiënt gelden allen als geldige vormen van toestemming. Eventuele afwijkingen in vergoeding door de zorgverzekeraar verminderen de betalingsplicht van de patiënt niet.

Vergoedingen, verzekeringsdekking en eigen risico
De patiënt is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het vooraf opvragen, controleren en afstemmen van informatie over vergoedingen, polisvoorwaarden, eigen risico en eventuele eigen bijdragen bij zijn of haar zorgverzekeraar. De zorgverlener of praktijk kan uitsluitend een niet-bindend advies of algemene indicatie verstrekken, maar is nimmer aansprakelijk voor de juistheid, volledigheid of interpretatie van informatie omtrent verzekerbaarheid of vergoeding van behandelingen. Eventuele uitspraken, toelichtingen of inschattingen door medewerkers van de praktijk vormen geen garantie op vergoeding. De patiënt blijft volledig betalingsplichtig voor alle verleende zorg, ongeacht de uitkomst van de vergoeding door de zorgverzekeraar.



Mondzorg Oost: duidelijk, transparant en patiëntgericht

Of je nu komt voor een controle, een esthetische behandeling of een eerste kennismaking: wij vinden het belangrijk dat jij je bij ons op je gemak voelt. Transparantie over kosten, bereikbaarheid en mogelijkheden hoort daar vanzelfsprekend bij.

👉 Maak vandaag nog een afspraak en ervaar zelf hoe prettig en professioneel mondzorg kan zijn.

usp icoon

1+ jaar
mondzorg
expertise

usp icoon

Meer dan
17000 tevreden
cliënten

9.4

Cliënt
waardering
0

Mondzorg Oost