Iedere dag ontvangen wij mooie complimenten. Soms persoonlijk aan de balie, soms in de behandelkamer. We krijgen regelmatig een kaartje, een doos bonbons of zelfs een taart als blijk van waardering. Dat doet ons oprecht goed. Het laat zien dat veel patiënten zich bij ons prettig en goed geholpen voelen.
Toch ontstaat online soms een heel ander beeld.
De meeste tevreden patiënten gaan na hun afspraak gewoon weer verder met hun dag. Dat is heel begrijpelijk.
Mensen die boos zijn of teleurgesteld – om welke reden dan ook – voelen vaak juist wél de behoefte om direct een review te plaatsen. Soms gaat het om patiënten waarmee een conflict is ontstaan over bijvoorbeeld een openstaande rekening, het niet nakomen van afspraken of andere omstandigheden die niets met de kwaliteit van de zorg zelf te maken hebben.
Daarnaast zien we helaas dat zorgaanbieders steeds vaker te maken krijgen met oneerlijke online beïnvloeding. Ook in de mondzorg neemt de concurrentie toe en zijn negatieve online beoordelingen niet altijd een zuivere afspiegeling van de werkelijkheid.
Daardoor kan een vertekend beeld ontstaan.
Wanneer iemand een nieuwe tandarts zoekt, kijkt hij of zij vaak eerst naar de online beoordelingen.
Wij vinden dat die keuze gebaseerd moet zijn op een eerlijk en representatief beeld.
Niet op de mening van een kleine groep, maar op de ervaringen van de vele duizenden patiënten die onze praktijk al jarenlang kennen.
Juist als u al langere tijd patiënt bent, weet u hoe wij werken, hoe wij met mensen omgaan en waar wij voor staan. Uw ervaring geeft toekomstige patiënten veel meer houvast dan één losse negatieve beoordeling. Natuurlijk, waar mensen werken, gaat soms wel eens niet goed. Soms is er geen klik, of zijn de verwachtingen anders. Durf dat ons dan te melden, we denken graag mee in oplossingen.
Binnenkort ontvangt een deel van onze patiënten een uitnodiging via ons geautomatiseerde reviewsysteem.
Wij willen u vragen om, als u daar prijs op stelt, een eerlijke en objectieve beoordeling van uw ervaringen met onze praktijk te geven.
Niet omdat wij alleen maar vijf sterren willen verzamelen.
Maar omdat wij graag willen dat het online beeld overeenkomt met de dagelijkse werkelijkheid.
Een korte review van één of twee minuten kan voor iemand die nog een tandarts zoekt een wereld van verschil maken.
Een kaartje aan de balie bewaren we met veel plezier. Van een doos chocolade geniet het hele team. Een taart is altijd welkom. 😃
Maar een eerlijke online review helpt óók andere mensen. Het helpt hen om een weloverwogen keuze te maken voor een praktijk die bij hen past.
Daarmee helpt u niet alleen ons, maar ook toekomstige patiënten.
Dat zoveel mensen ons al jarenlang hun mondzorg toevertrouwen, zien wij als een groot voorrecht.
Daar willen wij u hartelijk voor bedanken!
En mocht u straks een uitnodiging ontvangen om een review achter te laten, dan hopen wij dat u enkele minuten wilt nemen om uw ervaring te delen. Op Google, Tandarts.nl of Zorgkaart.
Uw stem zorgt voor een eerlijker beeld. En daar hebben toekomstige patiënten misschien wel net zoveel aan als wij.
Namens het hele team van Mondzorg Oost: dank voor uw vertrouwen en uw steun.
Maandag t/m vrijdag geopend van 08.00 tot 12.30 en 13.30 tot 17.00 uur.
Spoeddienst bij afwezigheid 0900-8602